S T O R Y
Me Huh . List Credit Diary

/


I LOVE MR ANNOYING (Chapter 5)
Tuesday 26 March 2013 | 22:39 | 0 comments


(Macam-macam poster aku pakai untuk cerita ni kan ? --')




“Cepat keluarkan barang berharga yang kau ada .”

     Erlina akur . Beg carlorinonya diberi pada perompak itu perlahan-lahan . Dengan kasar perompak itu merampas . Semua barang seperti duit,telefon,kamera dan bermacam-macam barang berharga diambilnya .

“Dekat tangan kau tu emas ke apa ?”

     Erlina menangguk . Memang dia tidak mampu untuk menipu . Otaknya kini tidak boleh berjalan . Di benak fikirannya kini hanya mahu melepaskan diri .

      Dengan kasar perompak itu menarik gelang yang berada di tangan .

“Dekat dalam rumah . Ada lagi ? Cakap betul-betul .” Kata perompak seorang lagi . Pisau didekatkan lagi dipinggang Erlina .

       Angguk .

“Cepat buka pintu rumah kau .”

        Perlahan-lahan Erlina membuka pintu rumahnya dan masuk ke rumah diiringin oleh dua orang perompak .

“Kau pergi ikut perempuan ni naik atas . Aku check barang dekat bawah .”

       Perompak satu lagi itu menangguk . Dengan keadaan yang gelap perlahan-lahan kaki menaiki anak tangga . Sampai sahaja di atas , perompak itu menolak Erlina masuk ke dalam bilik utama . Habis diselongkar barang-barang peribadinya .

“Woi . Apa no kod peti ni hah ?”

       Erlina memberi nombor kod peti . Dangan kasarnya perompak itu mengambil kesemua barang di dalam peti itu . Erlina yang diikat kaki dan tangannya hanya mendiamkan diri . Membiarkan perompak itu mencuri kesemua barangnya .

        Ketika perompak itu ingin keluar dari bilik tidurnya , perompak itu memberhentikan langkahnya . Dia masuk kembali dalam bilik tidur , pintu bilik ditutupnya rapat . Perompak itu mendekati Erlina . Wajah mulus Erlina disentuh . Erlina terkedu dengan tindakan perompak itu .

“Tak salah . Alang-alang dah penat merompak dapat pakej tidur dengan awek cun kan ?” Tanya perompak itu kepada Erlina . Erlina tidak dapat menangkap maksud perompak itu . Tidur ? Tidur dengan siapa ? Nak tidur , tidur je lah tak payah la cerita dekat aku . Telah Erlina .

          Lantas perompak itu menarik Erlina dan menghempasnya ke katil . Erlina makin takut . Janganlah dia nak buat sesuatu dekat aku , dah meompak tu blah la . Gumam Erlina .

          Perompak itu membuka bajunya tapi topeng mukanya masih lagi tidak ditanggalkan . Erlina berundur sedikit demi sedikit .

“Kau nak buat apa dekat aku hah ?!” Tanya Erlina . Suaranya lantang . Walaupun dia takut tapi keberanian untuk bersuaranya masih ada .

“Tengok je lah aku nak buat apa .” Perompak itu semakin mendekati Erlina . Rambut Erlina ditarik oleh perompak itu . Sakit .

BUM !

      Mereka tersentak . Kedua-duanya memandang kearah bunyi yang kuat itu dari pintu . Seorang lelaki berbadan sasa berbaju t-shirt polo mucul dipintu . Rambutnya kusut . Ada sedikit kesan darah di tangannya .

      Lelaki itu semakin menghampiri mereka berdua . Erlina pula masih lagi meronta-ronta untuk dilepaskan dari ikatan tali di tangannya . Dia sudah tidak mahu berfikir siapa lelaki yang baru memecah masuk ke dalam rumahnya kini yang dia tahu mahu melepaskan diri .

“Siapa pula nak kacau aku ni ?! Kau siapa hah ? Nak tunjuk hero pula .” Kata perompak itu kepada lelaki itu .

“Lepaskan dia .”

        Erlina tersentak . Perbuatannya dihentikan seketika . Suara itu sepeti selalu didengarinya .

Ameer !

        Erlina cuba bangun . Tapi perompak itu menolaknya menyuruh Erlina baring .

“Kau nak dia ? Cuba lah selamatkan perempuan ni kalau kau nak .” Cabar perompak itu .

        Lantas muka Ameer  ditumbuk oleh perompak itu .

“Ameer !” Jerit Erlina .

       Ameer membalas tumbukan perompak itu . Mereka saling tumbuk menumbuk . Kini perompak itu menyepak Ameer sehingga Ameer rebah . Erlina kaku . Payung yang berada di sebelahnya menarik perhantiannya . Lantas dia mengambil payung itu kemudian perlahan-lahan dia mendekati perompak itu yang ingin menumbuk muka Ameer .

PANG !

       Erlina memukul perompak itu berkali-kali sehinggalah perompak itu rebah dan pengsan . Erlina terduduk . Sungguh dia tidak menduga apa yang akan dia alami hari ini

“Awak okey ?” Tanya Ameer .

         Erlina menangguk . Ameer menghampiri Erlina .

“Sorry . Saya lambat .” Balas Ameer lagi .

        Tubuh Ameer dipeluknya erat . Wajah Erlina dibenamkan di dada bidang Ameer.

“Ameer . Saya takut .”

        Ameer terkedu dengan Erlina . Ameer membalas pelukkan Erlina .

“Jangan risau . Awak dah selamat sekarang .”

        Erlina menangguk . Kemudian perlahan-lahan dia meleraikan pelukannya . Dia meraba lehernya sendiri . Rantai tu !

"Awak cari apa ?" Tanya Ameer lembut .

"Rantai tu ! Rantai yang Rizal bagi dekat saya !"

        Kemudian Erlina bangun dari duduk di lantai . Bantal dan gebar dibuang dari katil . Air mata Erlina jatuh . Ameer menghampiri Erlina .

"Hey . Rilex okey ? Mesti ada . Cari lah betul-betul ." Ameer juga turut mencari rantai yang dicari Erlina . Walaupun dia tidak menyukai Rizal tetapi dia sedih melihat Erlina sedih atas kehilangan rantainya itu . Pasti banyak kenangan dia bersama rantai itu .

"Benda tu dah hilang !"

"Kalau dah hilang , hilang je lah . Awak nak buat apa ?"

"Ameer !"

"Okey ! Okey !"

        Mereka mencari rantai itu bersama-sama . Ameer yang menyelak bantal di atas lantai ternampak kilauan berwarna perak mengambil rantai itu . Kemudian dia melihat Erlina . Patut ke dia beri pada Erlina sekarang ? Ameer tidak berfikir panjang lantas dia memasukkan rantai itu ke dalam poket seluarnya .

        Erlina duduk . Puas dia mencari . Dia melihat Ameer yang sibuk menyelak-yelak bantal .

"Ameer . Sudah lah tu . Benda tu dah hilang . Biar kan sahaja la . Saya dah penat mengharap ." Keluhan ringan dilepaskan oleh Erlina .

        Ameer menangguk . Betul ke apa yang dia buat ? Dia tidak sanggup melihat Erlina bersedih .

                                                                                   ++++++++++

        Setelah kedua-dua perompak itu ditahan polis . Tinggal Ameer dan Erlina sahaja yang berada dirumah itu kini . Ameer duduk di ruang tamu sementara menunggu Erlina mengambil first aid untuk merawat tubuhnya yang luka .

         Erlina duduk disebelah Ameer sambil mengambil ubat . Tangan Ameer dipeggang oleh Erlina untuk merawat . Ameer hanya membiarkan perbuatan Erlina .
Masing-masing mendiamkan diri .

“Terima kasih .” Kedua-duanya mengucapkan ayat itu serentak untuk memecahkan suasana hening diantara mereka .

“Errr . Kenapa awak nak berterima kasih ? Awak yang selamatkan saya kan ?”

“Dua sebab satu untuk terima kasih sebab awak yang selamatkan saya dari ditumbuk perompak tu tadi dan lagi satu sebab awak rawat luka saya .”

        Erlina tersenyum manis .

“Sebenarnya awak yang selamatkan saya . Kalau awak tak datang tadi mesti saya dah tak ada harta paling bernilai tadi . Pasal rawat awak ni perkara kecil je lah .” Kata Erlina sambil menilik luka di lengan Ameer .

“Saya datang rumah awak tadi . Tengok gelap je tapi pintu pagar dengan pintu rumah terbuka luas . Saya tak sedap hati jadi saya terjah lah masuk . Lepas tu saya jumpa perompak . Nasib baik saya ada belajar silat . Hebat tak saya bertumbuk tadi ?”

        Kini Erlina ketawa .

“Tadi pun saya yang pukul perompak tu . Tak hebat pun .” Kata Erlina sambil menjelirkan lidah .

“Ehhh . Perompak yang lagi satu tu saya yang pukul tahu tak ?”

       Erlina menangguk .

“Dekat mana lagi ada luka ?” Tanya Erlina .

       Tangan Erlina dipenggang Ameer kemudian dia meletakkan tangannya di dadanya .

“Dekat sini .”

        Erlina masih lagi tidak dapat menangkap maksud Ameer .

“Betul-betul lah !”

“Betul lah ni ! Saya sakit hati tau .”

“Sakit hati ? Kenapa ?”

“Ye lah . Saya datang rumah awak pun sebab nak marah awak sebab keluar dengan Rezza . Sakit hati saya dekat restoran tadi tengok kau orang makan bersuap . Perlu ke ? Makan je lah sendiri-sendiri . Makanan yang kau orang pesan tu pun sama jugak kan ? Tak termasuk lagi dekat pantai tu . Jalan nak pegang-pegang tangan .”

      Erlina sedikit terkedu . Ameer sakit hati atas keakraban dia dan Rezza ? Tapi untuk apa ? Ameer kan sudah ada Ezelyn .

“Ameer . Awak kan dah nak bertunang .” Lembut sahaja suara Erlina ditutur .

“Saya tak nak bertunang pun yang nak kami bertunang parent kami . Saya nak awak .”

“Ameer . Awak tak rasa ke petemuan kita terlalu singkat ? Kita ni baru sahaja kenal . Tak sampai sebulan pun .”

“Okey . Fine !” Tangan Erlina dilepaskan . Tangannya disilangkan dan mukanya dikalihkan dari menghadap Erlina .

“Ameer ……”

“Awak nak kita kenal berapa lama ? Setahun ? Sedekad ? baru saya boleh lamar awak jadi isteri saya ? Erlina please . I do not propose you as my girlfriend , but as my wife . It is hard to you ?”

“Ameer . Perkahwinan ni bukan benda boleh bawa main-main tau .”

“I’m not playing around . I'm serious .”

“Awak dah nak tunang Ameer !”

“Saya tak pernah mengharapkan apa-apa dengan pertunangan tu . Lagipun parent saya tak kisah lah siapa pilihan saya . Mereka tunangkan saya sebab mereka nak ubah kami berdua . Mereka ingat kalau kami mempunyai rumah tangga , kami akan berubah .”

“Tapi Ameer …”

“I love you .” Kata Ameer serius .

“Apa menyebabkan awak cintakan saya ? Saya bukan anak orang kaya . Saya tak cantik . Pekerjaan saya bukanlah hebat sangat pun .”

“I’m not looking for your wealth . Bagi saya awak perempuan paling cantik saya pernah jumpa . Trust me .”

“Ameer . Saya percaya pada takdir . Andai awak jodoh saya . Saya akan terima awak seadanya . Walaupun masa tu awak bergelar duda . Tapi bukan sekarang . Please jangan paksa saya untuk terima awak .”

“Okey . Saya akan pastikan orang yang awak cari selama ni . Depan mata awak !”

        Erlina tersenyum .

"Prove it ." Cabar Erlina .

         Ameer mencubit pipi Erlina . Geram dengan wajah comel Erlina itu .

"Hey ! Sakitlah !"

"Ala . Rezza cubit boleh je . Huh ." Kata Ameer . 

“Erlina ! Sorry lambat ! Bila aku dapat tahu kau kena rompak tadi cepat-cepat aku tukar baju . Macam mana boleh jadi ? Kau okey tak ? Selamat tak ?” Bebel Riana yang datang entah dari mana . Assalamuailaikum pun tiada .

“Aku okey . Tak ada apa-apa .” Kata Erlina .

“Ohh . Patut lahh selamat . Ada hero selamatkan . Dulu aku bagi nombor telefon kau kat dia . Marah-marah aku . See siapa datang selamatkan kawan aku sorang ni .” Perli Riana . Ameer yang hanya sedari tadi mendiamkan diri hanya tersenyum . Huh . Tak guna Riana . Diam-diam sudah .

“Okeylah . Disebabkan Riana pun dah datang . Saya balik dululah . Bye . Take care .”
Kata Ameer .

“Bye !” Balas Riana riang .

“Riana !”

“Ish . Jealous pula dia ni . Aku cakap ‘bye’ je dekat Ameer kau tu .”

        Ameer ketawa melihat gelagat dua sahabat itu .

                                                                        ++++++++++

“Er tak apa-apa ke ? Perompak tu serang Er lepas Rezza pergi ke ?” Tanya Rezza cemas di hujung talian .

“Ha ah . Perompak tu acukan pisau dekat Er . Nasib ada orang selamatkan Er .”

“Fuhh . Nasib baik . Rezza dengar perompak tu cuba rogol Er juga kan ?”

“Mana Rezza tahu ?” Erlina sedikit tersentak . Malulah dia . Cepatnya gossip tersebar .

“Ntah . Budak pejabat sebarkan gossip . Rezza tak sedap hati sebab tu Rezza call Er .”

“Tapi perompak tu tak sempat pun buat apa-apa dekat Er . Masa perompak tu nak apa-apakan Er . Orang yang selamatkan Er tu masuk . Nasib dia ada .”

“Ohh . Jiran Er ke ?”

“Ha ah kod . Tapi Er tak perasan dia pula selama Er tinggal dekat sini .” Bohong Erlina . Tak akan dia nak beritahu orang yang selamatkan dia Ameer . Nanti Rezza fikir bukan-bukan .

“Ohh . Mujur Er tak ada apa-apa .”

“Dah la . Rezza pergi lah buat kerja . Tak elok tau sembang dengan Er masa kerja .”

“Hmm ye lah . Take care tau .”

“Okey .”

“Bye . Assalamualaikum . I love you .” Balas Rezza . Belum sempat dia mahu menjawab salam Rezza sudah menamatkan talian .

       I Love You ? Rezza cakap I Love You dekat aku ? Oh my god . Jerit hati Erlina riang .

Bunyi loceng rumah berbunyi . Kemudian Erlina turun dan melihat siapa yang datang .

“Oh . Ameer .”

“Erlina . Jom jalan-jalan .”

“Tak nak lah . Malas .”

Ala . Jom la .” Paksa Ameer . Walaupun dia baru sahaja mengenali Ameer tapi dia sudah kenal dengan sikap Ameer yag selagi dia tidak dapat selagi itu dia memaksa .

“Ish ! Awak ni ! Saya nak berehat lah .”

“Kita jalan-jalan sambil berehat nak ? Boleh lah . Kalau awak ikut saya nanti saya belanja awak dengan Riana buat rawatan dekat spa mama saya nak ?”

“Nak !”

“Then pergi siap . Saya tunggu .”

“Okey .” Dengan malasnya Erlina masuk kembali dalam rumah untuk bersiap .

                                                                           ++++++++++

         Usai mengunci pintu dengan manga Erlina pergi ke kereta Ameer . Ameer ni tidur pula dia . Cermin tingkap di ketuk berkali-kali . Barulah Ameer terjaga . Dia mengosok-gosok kelopak matanya kemudian dia membuka pintu keretanya untuk keluar .

“Lamanya awak bersiap . Mengantuk saya jadinya . Dah ke ? Jom .”

“Mana ada lama . Sekejap je lah . Siapa suruh gatal datang mengejut .” Ameer membuka pintu penumpang untuk Erlina dan kemudian menutupnya .

         Di dalam kereta . Hanya bunyi radio sahaja berbunyi . Lagu Justin Bieber ‘Boyfriend’ kedengaran di corong radio . Ameer juga mengikut nyanyi rentak lagu itu . Boleh tahan suara Ameer ni . Telah Erlina .

“If I was your boyfriend never let you go keep you on my arm girl you’d never be alone .” Bisik Ameer kepada Erlina . Erlina yang dari tadi seperti tidak selesa dengan perbuatan Ameer terus menukar siaran radio .

          Kini lagu Tomorrow nyayi Tablo ft Taeyang pula bermain . Lega hati Erlina setelah lagu Tomorrow dimainkan . Sememangnya dia adalah seorang peminat k-pop sejak dia belajar di universiti lagi . Entah apa yang menariknya tentang k-pop ini Erlina pun tidak tahu . Pelbagai CD k-drama Erlina kumpul dan dia akan menontonnya sewaktu bosan .

“Apa ni ? Kpop ? Tak best lah .”

         Ameer menukar lagu Justin Bieber kembali .

“Heyyy ! Biarlah !”

          Mereka berebut-rebut menukar siaran .

“Ni kereta siapa ?” Tanya Ameer .

“Siapa yang ajak saya pergi jalan-jalan ?” Balas Erlina

“Ni kereta siapa ?” tanya Ameer lagi .

“Siapa yang ajak saya pergi jalan-jalan ?” Soalan sama diulang .

“K . Fine . Saya mengalah . Ambil lah radio tu kalau nak . Huh .” Dengus Ameer . 

“Hahah ! Yay ! Disebabkan saya menang awak kena belanja saya apa je saya nak untuk hari ni .”

“Tak nak !”

“Okey . Turunkan saya dekat situ .”

“Nanti tak dapat spa .”

“Erggg !” Dengus Erlina . Sungguh menyakitkan kepala otaknya apabila dia bersama Ameer . Ameer tersenyum sinis . Kemudian suasana diantara mereka kembali sunyi . 

“Kita nak pergi mana  ni Ameer ?” Tanya Erlina memecahkan suasana sunyi diantara mereka .

“Adalah . Rahsia .”

Bersambung...

Haha . Aku tak ado idea duh ! Serius . Lagi part dalam kereta tuh xoxo Pasal perompak tu lagi lah tak boleh blahhh xD 

Older Post | Newer Post